View Single Post
Old 06-09-2005, 15:01
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Mychatype3
...wil nu een variant met 2.1 waterboxer op gas bouwen (2.1 wel een beetje aanpassen van 112pk naar ca. 150/160pk)

Leuk! Over die combinatie heb ik ook lang nagedacht, maar wil(de) het voorlopig maar bij luchtgekoeld houden
Een 914 2 liter iets tunen geeft al 2056cc en met de originele platte injectiebuizen/behuizing past dat ook super onder de motordeksel van een type 3 en geeft dan vergelijkbaar vermogen als een standaard 2,1 DJ blok :biggrin: en dan is een gastussenstuk ook niet meer moeilijk aan te brengen...

Quote:
Zal me eens verdiepen in de ontsteking van mijn ponton hoe die staat etc. Heb er nu een 009 opzitten met een elektronisch binnenwerk van compu-fire.
Aan wat voor vervroeging/voor onsteking moet ik denken?

Ik heb al wel een idee wat het ongeveer zou moeten zijn, maar laat eerst maar eens horen waar-ie nu op staat (stationair en de max vervroeging) Helaas is vervroeging meer type 1 specifiek dan carbs...
Quote:
Met betrekking tot het luchtfilter verhaal was het gewoon om ff te proberen zonder luchtfilters........ puur ff op de strip not in real life

Maar de strip is ook real life hoor. Ook op dat korte stukje (of juist...) kan er net dat ene zandkorreltje klem tussen je zuiger en cylinderwand komen te zitten waardoor...you get the picture.
Ik zou nooit zonder filters rijden, maar das natuurlijk heel persoonlijk want ik weet ook dat de als "echte dragracers" geziene gasten ook vaak zonder rijden.
Het staat inderdaad heel stoer zo van die gepolijste kelken...(maar 'looks' can and will kill..your engine)
Quote:
Als het allemaal een beetje meezit ga ik zeker ff naar Rosmalen (thuis wedstrijd vanuit Tilburg). Ben wel benieuwd naar je 412!
Mycha

Ok, hopelijk zie ik je daar dan wel; anders moet je de sticker maar ff onder de ruitenwisser oid stoppen (hopelijk leest verder niemand dit..)

CU,
Walter
Reply With Quote