Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
zou toch eerst voor uitlezen gaan....
heb zelf ooit is een passat gehad met dat probleem ( 9a motor)
bespaard je een hoop tijd en ergernis..
|
Valt weinig uit te lezen, je kan wat simpele metingen doen met een multimeter. En je hebt een tabel nodig die de weerstand van het inwendige aangeeft afhankelijk van de buiten temperatuur
Er kan eigenlijk weinig stuk aan dit type LMM...
Meten doe je tussen pen 1 en 4, dat zijn de buitenste twee van de aansluiting waarbij pen 4
LINKS zit. Bij een buitentemp van 25 graden moet de weerstand die je dan meet ong 1800 tot 2500 ohm zijn
De volgende meting doe je tussen pen 3 en 4, dan moet de gemeten weerstand tussen de 0,5 en 1.0 Kohm liggen.
De laatste meting doe je tussen pen 2 en 3, daarbij beweeg je de luchtschuif, waarbij dan de ohm meter moet fluctueren
De pennen liggen als volgt: (van links naar rechts gezien op de LMM) 4 3 2 1