View Single Post
  #78  
Old 07-09-2005, 09:10
Mychatype3's Avatar
Mychatype3 Mychatype3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 303
Default

[QUOTE=Beetspeed]Leuk! Over die combinatie heb ik ook lang nagedacht, maar wil(de) het voorlopig maar bij luchtgekoeld houden
Een 914 2 liter iets tunen geeft al 2056cc en met de originele platte injectiebuizen/behuizing past dat ook super onder de motordeksel van een type 3 en geeft dan vergelijkbaar vermogen als een standaard 2,1 DJ blok :biggrin: en dan is een gastussenstuk ook niet meer moeilijk aan te brengen...


Luchtgekoeld is eigenlijk 'the only way to go" maar ik heb nog zoveel waterboxer onderdelen over dat het gewoon zonde is om het niet te doen......


Ik heb al wel een idee wat het ongeveer zou moeten zijn, maar laat eerst maar eens horen waar-ie nu op staat (stationair en de max vervroeging) Helaas is vervroeging meer type 1 specifiek dan carbs...

Ik heb gister Ron nog ff gesproken...... ontsteking staat nu op 10 graden voor!! "we" denken dat de ontsteking niet in orde is... of de compu-fire is niet goed. Het is namelijk net of ie niet goed genoeg vervroegd

Groet mycha
__________________
1970 T2a Westy
1968 TypeIII Fasty
Reply With Quote