Afgelopen donderdag ben ik weer eens aan mijn 58èr verder gegaan.Ik had er sinds 22 december 2004 niets meer aangedaan.Je kan wel raden hoe stoffig hij was...
Aangezien ik al aan de rechterkant begonnen was ,ben ik daar ook maar mee verder gegaan.Ik heb rechts de B-stijl open gemaakt,de langligger en de kriksteun weggehaald.De binnendorpel verwijdert en bijna 1 helft van de laadvloer eruit gehaald.Verder heb ik op de achterschermen ook nog de gaatjes van de knipperlichten dicht gelast.
Ik was erg benieuwt hoe mijn belly pan eruit zou zien van binnen en nog veel belangrijker: de chassisbalken.Gelijk een hamertje gepakt en wat geklopt.Gelukkig is het chassis keihard.
Alain,ik stond gisteren heel aandachtig naar mijn chassis te kijken en toen bedacht ik mij dit ineens.Kun jij je een voorstelling maken van mijn mooie paint tekening..
Je bodem die rust op twee dwarsliggers die nog extra ondersteunt zijn met de driehoekige steunen die dan ook aan de chassis balk gelast zijn.
Nu dacht ik als ik de drie dwarsliggers met het H-profiel nu vervang voor het andere profiel dan kan ik mijn chassis versterken met 5 van de driehoekige steunen en dan hoe ik geen bellypans meer te gebruiken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en nee ik ga geen 5 kriksteunen per kant monteren...