
28-09-2005, 20:43
|
 |
VW Guru
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
|
|
speling tussen stuurrol en stuurworm:
is de speling in de stuurinrichting door het afstellen niet gecorrigeerd, dan moet de stuurrol t.o.v. de stuurworm opnieuw worden afgesteld. de stuurrol moet in de middenstand zonder speling op de stuurworm aanliggen. voor de juiste controle van de stuurrolafstelling moet de wagen op z'n wielen staan.
1-stuurwiel 90 graden naar recht of naar links draaien.
2-contramoer van stelschroef op pitman-as losdraaien.
3-stelschroef ongeveer 1 slag uitdraaien.
4-stelschroef zover indraaien, dat het contact tussen stuurrol en stuurworm voelbaar is.
5-stelschroef vasthouden en contramoer met 2,2max. 2,5 mkg vastzetten.
6-afstelling bij een stuur uitslag van 90 graden naar beide kanten controleren. daarbij mag de speling op de omtrek van het stuurwiel gemeten niet meer zijn dan ca 25 mm. wordt aan 1 kant meer speling vastgesteld, dan moet de afstelling van de pitman-as bij een stuuruitslag van 90 graden aan deze kant nog 1 keer worden herhaald.
7-toespoor controleren en zonodig corrigeren.
8-proefrit maken. draait het stuurwiel na het nemen van een bocht met ongeveer 15-20 km/u niet vanzelfca. 45 graden dan is de stuurworm te strak afgesteld.de afstelling moet dan worden herhaald anders kan er schade ontstaan.
|