View Single Post
Old 01-10-2005, 18:39
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Cabby 82 TDi

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar zo ben ik nog nooit behandeld !

Ik zit dicht bij het vuur, ik werk namelijk bij een garage. Een heuse VW dealer wel te verstaan.
Ervaring met APK én RDW heb ik zeer zeker wel ! Een APK is en blijft makkelijker dan een RDW keuring PUNT
Echter werken bij een garage wil niet zeggen dat je de regels omzeilt, waarom zou ik ?
Er wordt bij ons gewoon gekeurd zoals bij iedere andere auto en garage. En ook wij krijgen gewoon af en toe een steekproef waar wij niet bang voor zijn !

Een auto met met kenteken is eenvoudig APK te keuren.

Een auto met een slapend kenteken is wat lastiger. Je moet dan eerst het originele kenteken opvragen en vervolgens het voertuig laten keuren bij RDW. Vervolgens platen aanvragen en dan eindelijk rijden. Dit alles zonder papieren is heel lastig of het moet zijn dat jij het ei van Columbus weet en voor mij de papieren hebt liggen

Nogmaals vertel ik je wel dat APK NIETS met veiligheid te maken heeft. Je geeft zelf al aan dat het een momentopname is. Er wordt bijv. gekeken of de auto remt (of ie dat volgende week nog doet maakt niet uit). Er wordt gekeken of de banden binnen de toleranties zijn (of dat voldoende is in de herfst met regen maakt niets uit)
Oftewel een auto met APK hoeft niet veilig zijn.

Ik heb ook niets gezegd over het rijden zonder APK ! Ik rijd op dit moment niet met de bus, waarom zou ik ? Dus ik snap niet waar ik jou negatieve reactie aan verdient heb ?

Ik vraag alleen om een T1 pickup met kenteken. Niet meer niet minder.

BTW Omkatten doe je om een gestolen auto legaal te maken of om een versie op papier te hebben (GTI ipv 1.3) Dit alles is hier niet te sprake. Ik wil geen vreemde dingen doen en al helemaal niets verduisteren of verloochen. De mensen die mij kennen weten beter.

Ik zou het dus op prijs stellen dat je dit soort opmerkingen dan ook eerst leest voor je ze plaatst.

Quote:
Rest mij nog de wens uit te spreken dat ik jou niet op de weg tegenkom

Ik hoop alleen dat je mij niet in de lucht tegenkomt
Reply With Quote