Mede forumers, hier het doen en laten van mijn golfje 1 die ik er wat beter bij wil laten rijden
Dit golfje hebben we aangekocht in september '83 en terug verkocht in '93 (bleef wel binnen de familie) en hebben hem teruggekregen,jawel, in '95.
Sindsdien hebben we hem nog steeds tot hij dit jaar in februari, volgens de garage, gestorven was aan een fatale fout...
Volgens de garage fataal, maar dat was gewoon een verkoopstruuk ze hebben ons dan een 2e handswagen verkocht, een ford fiesta, en gingen het golfje naar de sloop doen...
Maar ik wilde dit niet, een garagist in spe heeft het golfje bekeken en het bleek de linker kardan overleden was,die heeft hij gefixed voor 55€ en dan hebk hem dus overgebracht naar een rustplaatsje.
Een week nadien ofzo hebk mij geregged op volksforum om eens mijn licht op te steken hoe het zat in de VW-scene

En het is blijven rondspoken in men hoofd om hem terug te laten rijden, tot op een paar weken geleden datk hard in de weer ben met hem terug mooi te maken, ofja,mooier dan hij was
Hier even een quote van een amerikaans forum over dit golfje, vond het grappig en wel bijpassend :P :
Quote:
must say that for a 24 year old piece of machinery, it works remarkably.
It gets driven daily over 60kms and has been for the most part very reliable, getting between 30 and 35 mpg depending on how hard you feel like pushing her. Insurance is very cheap (approx. $120/month)
Like the name implies, this Rabbit is very quick considering its small 70hp engine. Its lightness and well-geared 4 speed are of definite benefit. Capable of out-sprinting the average car to pull up aside you. Puts most Japanese cars to shame.
The body is in rough shape, but I am proud to drive a car that I am not afraid of using. This car takes a beating at times (snow and off-road), and has held up fine.
Interior amenities are practically non-existent. Has a speedometer, odometer and various idiot lights. Heater and rear defrost work well. High interior noise.
This Bavarian machine is a blast to drive, cheap and simply designed. HIGHLY recommended for those with a good mechanical aptitude seeking low-cost transportation.
|
Laatste rit naar de rustplaats
(11 april 2005):
Full speed:p :
Rustplaatsje
plaatje:
The engine:
Overdekt:
Ik heb hem 3x ofzo bezocht toen hij daar 5 maandjes alleen moest staan

Maar heb er dan ook 2x mee kunnen rijden

en uit verveling een filmpje gemaakt

Bij deze kun je ook zien dat hij nog lekker draait :
Klikkie
(2 September 2005):
fotootje in de zon:
Beetje roestfoto's
linkerwielkast:
Rechter:
Linksonder, 2 gaten:
Gelast en afgescheven:
Afwerking:
Painted:
Grondlaag, (zwarte prut onderaan komt er nog op...

) bovenkant komt in het wit:
(18 sept '05)
Let op de silicone :S en de deuk :o
Na de slijpschijf erin gezet te hebben :P
close-up, let erop dat de binnenrond volledig weg is
Tijdens lassen:
after:
Afgeslepen:
Geplamuurd:
Painted (grondlaag):
Verdere updates komen later, want rechter wielkast is ondertussen af en linker is al gelast
al lang niet meer geupdated, mareum,zo ziet ie er nu uit:
changelog
-andere voorgrille
-verlagingset
paar andere prulletjes