17-10-2005, 12:29
|
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
ho, wacht even hoor. Je denkt dat de zware koppeling hierdoor veroorzaakt wordt? Ik doelde meer op de pedalen zelf...haha. Ik zal de koppelingskabel eens even loshalen om te bepalen waar nou die wrijving vandaan komt. Het druklager zou nog goed moeten zijn namelijk...maar wie weet heb je gelijk. Wat moet er dan vervangen worden? Ook die schakelvinger?
|
Als je pedaal zwaar gaat is dat heel eenvoudig te checken door de kabel bij de bak los te maken, en dan intrappen... Zorg wel dat er iemand dan trekt aan de kabel, anders bestaat de kans dat ie losschiet boven op het pedaal..
En als ie dan niet zwaar gaat heb je een hoop (onnodig) werk....maar als ie zwaar gaat zou ik er eens wat WD40 opspuiten (draaipunt)
Maar ik gok er op dat er in de bak wat zwaar gaat
Ik zou zeker het druklager vervanger als het toch open is....en die vinger goed nakijken op haarscheurtjes en / of vervorming, bij twijfel óók vervangen.
Verder zit er achter het druklager een duwstang, die moet je ook checken of die soepel gaat..
Voor de rest kan er verder weinig stuk gaan....
Tja en als het dan nog zwaar gaat moet je gaan zoeken in de richting van je drukgroep, maar das behoorlijk klus
|