
14-11-2005, 13:24
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by scorphius
Het is misschien een stomme vraag maar ik wil eigenlijk weten hoe het common rail systeem werkt bij de diesels??
ik moet hier namelijk ook wat over weten voor mijn sgool
op internet kan ik alleen maar van die engelse crap vinden
al vast bedankt 
|
Heel simpel eigenlijk, voorheen met lijn of roterende pompen voor de dieselinspuiting had elke verstuiver een aparte toevoerleiding. Met een commonrail systeem is er één leiding die onder druk staat, waarbij dan de verstuivers (veelal) electrisch worden aangestuurd. Bij de meer *reguliere* systemen openden de verstuivers op druk van de brandstof.
Een commonrail systeem werkt over het algemeen met zeer hoge drukken, waarbij 1300 bar of meer geen uitzondering zijn.....voordeel van dergelijke hoge drukken is dat de inspuiting (verstuiving) beter verloopt en er meer vermogen en minder vervuiling ontstaat
|