Thread: triangel rubber
View Single Post
Old 15-11-2005, 22:27
Fred Fred is offline
Postwhore

Talking

Quote:
Originally Posted by Tjaap
heb nog 1 apk puntje over.
het achterste triangel rubber.
heb ik me een beetje op verkeken. dacht das bout eruit en bout erin.

voor zover ik het nu kan zien kan ik er als ik beide bouten losmaak er wel bij
(kan iemandd dat bevestigen? dus die voorste die er dwars inzit (ook met rubber bus erom) en die achterste die door het achterste rubber zit )

ik krijg die voorste bout maar niet los. en volgens stijn stonden die dingen bekend om het breken als je er een luchtsleutel op zet..
iemand dit klusje eerder gedaan? rijd alweer een tijdje zonder APK en tis soms toch wel handig om te hebben.

Ik neem aan dat je het hebt over de onderste draagarm??

De voorste bout zit dan zeg maar in de rijrichting, en de achterste verticaal omhoog...

Gewoon een luchttol erop, het zijn behoorlijk bouten namelijk, je loopt meer risico op breken met een gewone sleutel dan met een luchttol, die zet er zeg maar een rondrdraaiende kracht op terwijl een gewone sleutel ook een hefboom kracht opzij maakt, en dat is dan precies de reden van breken.

Ik heb het vrij recentelijk nog gedaan bij een Golf, van 18 jaar oud waar de eerste rubbers nog onder zaten, die gingen zelfs vrij makkelijk los. Met monteren heb ik ze riant ingespoten met nikkelspray, zodat ze nu ook niet gaan vastrotten

PS, heel vaak kun je bij de onderdelen boer waar je de rubbers haalt, voor een paar centen de oude rubbers er uit laten persen, dat scheelt gekloot met zagen etc
Reply With Quote