18-11-2005, 20:26
|
Forum Newbee
|
|
|
|
ik ben zelf momenteel een karmann ghia aan het restoreren van 72, californian import. Je hebt dan minder problemen met doorgeroeste delen aangezien daar een beter klimaat is, maar pas op niet elke ingevoerde is wat het moet zijn aangezien ze der ook mee durven knoeien. Ik zou zeggen neem een expert mee die er iets van kent zo bega je geen fout die je achteraf als je bodemplaten en luchtkokers gaat moeten vervangen duur te staan zal komen.
Kijk altijd goed binnenin de wagen aan de achterbank en onder de zetel; daar zit namelijk een gewafelde bodem en als het in de wagen heeft binnegeregend om de eene of andere reden dan roest ie daar heelemaal door; dat kan je moeilijk zien aangezien er binnenin een isolatiemat ligt die dat allemaal mooi verbergt.
laat de wagen dus zeker op een brug zetten en pak een scherpe schroevedraaier en steek es op punten die er verdacht uitzien. ja kan nooit zeker genoeg zijn, vooraan heb je dan weer problemen met de luchtkokers waar nat en zout voor de nodige schade kan gezorgd hebben en daar kan je echt moeilijk aan om dat te herstellen
in de spatborden en aan de koplampen heb je ook kans op roestvorming.
je moet es rondkijken op internet der zijn sites met aankooprichtlijnen voor de zwakke punten, ik zal er es naar kijken en die hier later posten. In ieder geval koop niet te snel. Met een karmann ghia heb je natuurlijk wel iets uniek!
Veel succes met je zoektocht
|