View Single Post
Old 19-11-2005, 14:57
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

Default Stroomtekort...niet starten

Sinds enige tijd wilt men golfje soms niet meer starten sochtends, de riem die de alternator aandrijft zat wat los (meer dan halve toer draaibaar) heb de altornator dus naar boven geschoven en vastgemaakt.

Heb dan men multimeter op de batterij gezet, 11.48V, tijdens opwarmen (voor start zakte ie naar 10.5) en toen ik starte bleeft hij rond 11 hangen, en na wat gas geven ging hij naar 13.8.

Kan ik hieruit besluiten dat de batterij kapot is? want ik reed gisteren weg van thuis om te tanken en deed logischerwijze de moter uit,na tanken wilde ie niet meer starten ,gestart met startkabels dan maar, en heb dan in 1 trek 100km gereden (was savonds) ruitewissers gingen steeds moeizamer, lichten dimpden,knipperlichten gingen steeds maar zwakker tot niet werken...

Ik vraag me gewoon af, als de batterij deffect is, moet hij toch tijdens draaien van de motor stroom krijgen van de alternator?

Wat kan ik doen om de oorzaak te vinden/op te lossen?

thanks (btw, zit 100km van huis, en hij wil niet starte , maar ik hang hem morgenmiddag wel aan een andere auto om te starten,marre, tprobleem moet gefixed worden )
Reply With Quote