Aangezien dat die ouwe zelf z'n topic niet bijhoud

(zal er wel aan liggen dattie van ver voor de internetgeneratie is

) zal ik de update maar bijhouden...(helaas zonder foto's...)
Afgelopen zaterdag in alle vroegte vertrokkn om z'n 1700 typ 4 motor te halen. Na eerst een gezellig bakkie koffie gedronken te hebben, (de eigenaar van de motor rijd nu een golf 5 GTI, heeft de 1e ook nog gereden, dus genoeg gespreksstof..) zijn we de bergzolder.... opgekropen om de dozen (13!!!) met onderdelen en het kale blok naar beneden te halen. Zo'n kaal blok is toch nog best zwaar als je het op je klauwen krijgt.

... Toen nog 2 trappen af en het een en ander uitgezocht wat wwat was.. De motor is namelijk geheel gereviseerd, geflowed en geblueprint en heeft daarna slechts en paar uur op een proefstand gedraaid... Tijdens de uitleg natuurlijk weer koffie en ouwehoeren, toen alles in de kar geladen en weer koffie en ouwehoeren...

Gezellig met de zoon des huizes over de Nurburgring gekletst (hij rijd daar regelmatig rond, ik zou dat ook wel willen...)
en weer huiswaarts gereden. Onderweg nog mijn binnenvuller opgehaald. Thuis aangekomen alles (13 dozen en motor....

)weer uitgeladen en om 15.15 was ik wer bij mij thuis....
Al met al een lange maar gezelllige dag EN een mooie motor gehaald!
(o ja, ik ben ook blij met m'n binnenvuller... enneh, wat past er van een typ 4 in/op een 1600 karter??!!!

)