View Single Post
Old 30-11-2005, 21:17
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Default RDW omkeuringen: Ervaringsberichten aub.

Omdat de telefonische (technische) helpdesk van de RDW me nog net niet helemaal een 100% waterdicht antwoord kan geven, probeer ik via deze weg een beetje info te winnen om zo in iedergeval mijn kansen een beetje beter te in te schatten..

Ik heb een Polo CL steileck van 1982.
type 867 131

Daar ligt een 1.3 60 pk (44kW) benzine motor in. Die benzine gaat eruit,
en d'r komt een diesel blok voor in de plaats. (1.3 45 pk, 33kW).

Er bestaan verschillende type goedkeuringen voor dit type polo met diesel motor:
type 867 191
of
type 867 194
(verschil: iets andere 5 bak)

Ik heb de hele rim ram compleet, das t probleem niet. Het vermogen gaat er ook niet meer dan 10% op voorruit (maar gewoon bruut op achteruit)..

Probleem is alleen het jaartal: de diesel kwam pas in augustus 1985...

De meneer van de telefonische technische helpdesk denkt dat t geen probleem zal zijn.. 50 euro voor de omkeuring, nog een paar grijpstuivers voor de weging, en klaar is klara..MAAR: als t nou niet lukt, zegt ie, dan moet ie nog ff langs lelystad voor een geluidstest..

100% zekerheid kon ie me ook niet geven... fijn..

Wat zijn jullie ervaringen? Doen ze moeilijk over een ander jaartal van de type goedkeuring of valt dat wel mee? Let wel: 't is dus exact 't zelfde model auto, alleen de type goedkeuring klopt niet qua bouwjaar..

Heb weinig zin een blok te reviseren, om te bouwen en vervolgens Katsjing meer dan 300 euri voor een geluidstestje af te tikken.. alleen omdat t bouwjaar niet overeen komt..

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote