
09-12-2005, 13:28
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 9
|
|
Overdrukregeling wordt uiteindelijk toch mechanisch geregeld via een klep.
Je kan het aanpassen:
1) via wastegate - en/of boost control valve
2) via dumpvalve/blow off valve
Nu weet ik niet hoe de variabele diffusor aangestuurd wordt. Lijkt me uiteindelijk een drukverhaal. Ook al wordt deze elektronisch geregeld.
Heb hier alleen nog geen ervaring in. Zal e.e.a. nog even nakijken.
Met mijn turbo Saabs  (ja,jaa ik weet het) heb ik veel kunnen bereiken qua vermogen. Heb toen het APC systeem (anti pingel regeling (benzine dus) eruit gekiepert omdat dit erg storingsgevoelig is. Buiten dat tankte ik altijd hetzelde octaanghalte dus wist waar de pingelgrens lag i.v.m. drukopvoering.
Dus ook grote intercooler (saab 9-5) en groter oliekoeling gemonteerd.
|