ZO, de politie brabant zuid west moest hun kerspakket weer bij elkaar schrapen vandaag...
Rij ik om kwart voor 2 lekker met m'n kever naar het werk, loopt er een man met een wit/oranje hesje de weg op (80 km... hij heb wel lef..) wijst aan dat ik moet voorsorteren om het industrieterrein op te gaan (moest ik toch heen, dus geen probleem

) Algehele voertuigcontrole..Ik moest even wachten op een rechtdoorgaande vrachtauto, komt ie naast me staan, kijkt wijs naar binnen en baalt er van dat hij gen bekeuring kan schrijven voor het niet dragen van een gordel, want die zitten (hoeven) er niet in!)
Toen aan de kant gezet en de heren dachten even te kunnen cashen bij mijn matzwarte "lage" kever... Dat viel even tegen, maar wat een ellende, je moet die mannen alles uitleggen.. Eerst kregen ze bij kentekencontrole door dat het een golf was..."Sorry meneer agent, die moesten in 1972 nog getekend worden.." Dus chassisnummer erbij, moesten ze controleren natuurlijk, achterbank eruit, kijken, nog eens navragen, en jawel, meneer van de meldkamer was er van uit gegaan dat VW 1300 automatisch een golf was...
Verlichting, banden, alles O.K., ruitensproeier goed (gelukkig zat er nog lucht in m'n reservewiel) Claxon....Ja die doet het niet, lag achter m'n stoel.. Dus toen ie dat vroeg hield ik doodleuk de claxon voor z'n neus.. Kon er gelukkig wel om lachen, werd een waarschuwing... Voor de rest was alles prima, behalve dat ik m'n rijbewijs niet bij had... Dat word dan 30 euri meneer..
Ze begonnen ook nog te zeiken over m'n blauwe platen, moest een aantekening van op het kentekenbewijs staan.... Ik dacht dat als een auto met blauwe platen geleverd is, dit gewoon mocht (voertuigen tot 1 januari 1978 toch??)
Al met al 20 minuten kwijt, te laat op m'n werk en een bekeuring voor m'n rijbewijs. Maar de kever konden ze niet pakken (op grote punten, claxon buiten beschouwing) en dat heeft voor 30 euro lol/gnoegdoening opgeleverd. De teleurstelling bij de agent die me staande hield was weer de goedmaker!