View Single Post
  #5  
Old 16-12-2005, 15:42
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

staand is in iedergeval wel ' anders ' dan anders.

Watergekoeld -> zal wel verwarmd worden dan? Ik bedoel: standaard word een inlaatspruitstuk met carb of monopoint verwarmd met het 'koel' water: Doordat 't spruitstuk warmer is, blijft de benzine 'verdampt' (geen condensatie aan de wanden). Dit is vooral het geval als er bochten (zie carb/monopoint: haaks op de stroming) in het traject zitten.

- een recht spruitstuk is beter dan een krom
- koude lucht aanzuigen is beter dan warme

Best of both worlds: recht spruitstuk, met overmaats (geen restricties) verzamelkast zodat er koude lucht word aangezogen.

16v met webers op trechters lijkt ideaal (ram-air, koude lucht), maar dan is de kant op vuil wel weer erg groot (recht achter de grill).

Also: Ik zou gaan voor de staande carbs: weer eens wat anders, en zeker niet slecht werkend: langere inlaat traject zal ook meer koppel geven, en driveability zal ook niet slecht zijn: door verwarmd inlaatspruitstuk zal de motor een goed homogeen mengsel krijgen lijkt me..

Sproeiers: informeer een bij de luchtsleutels: die doen nogal veel aan staande carbs..

Der Polofahrer rijd met een vergelijkbaar ding op z'n derby: staande carbs.. ook met een speciaal spruitstuk..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote