View Single Post
Old 16-12-2005, 15:51
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder

Quote:
Originally Posted by sjampoo
staand is in iedergeval wel ' anders ' dan anders.

Watergekoeld -> zal wel verwarmd worden dan? Ik bedoel: standaard word een inlaatspruitstuk met carb of monopoint verwarmd met het 'koel' water: Doordat 't spruitstuk warmer is, blijft de benzine 'verdampt' (geen condensatie aan de wanden). Dit is vooral het geval als er bochten (zie carb/monopoint: haaks op de stroming) in het traject zitten.

- een recht spruitstuk is beter dan een krom
- koude lucht aanzuigen is beter dan warme

Best of both worlds: recht spruitstuk, met overmaats (geen restricties) verzamelkast zodat er koude lucht word aangezogen.

16v met webers op trechters lijkt ideaal (ram-air, koude lucht), maar dan is de kant op vuil wel weer erg groot (recht achter de grill).

Also: Ik zou gaan voor de staande carbs: weer eens wat anders, en zeker niet slecht werkend: langere inlaat traject zal ook meer koppel geven, en driveability zal ook niet slecht zijn: door verwarmd inlaatspruitstuk zal de motor een goed homogeen mengsel krijgen lijkt me..

Sproeiers: informeer een bij de luchtsleutels: die doen nogal veel aan staande carbs..

Der Polofahrer rijd met een vergelijkbaar ding op z'n derby: staande carbs.. ook met een speciaal spruitstuk..

Uhh waterverwarmd idd, gekoeld klinkt beetje dom idd . Mja et is een inlaattraject met een bocht erin, maar et traject is niet veel langer dan het korte spruitstuk voor DCOE's. Mja dat heb ik wel vaker gehoord, dat om een bocht wervelingen veroorzaakt wat niet goed is voor het mengsel...

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote