View Single Post
Old 26-12-2005, 14:43
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict

Send a message via MSN to VWrijder
Default t2b omgebouwd van 9 persoons naar 8 persoons

Toen ik mijn Bus kocht was het een 9 persoons uitvoering. Ik wilde eigenljik graag een 8 persoons uitvoering, omdat een stoel voorin wat beter zit dan een bankje. Zodoende is met European Collectables afgesproken dat bij de aanschafprijs inbegrepen was om e.e.a. om te bouwen. Helaas was er op dat moment geen geschikte stoel op voorraad.
Een tijdje geleden hadden ze een geschikte stoel voor me. Aangezien ik graag wilde dat het er zo 'origineel' mogelijk uit zou zien ben ik bij Sjef langsgeweest in Arkel en heb daar een witte steun van een bestuurdersstoel uit een donorbus geslepen. Deze is vervolgens aan de bijrijderskant in mijn Bus gelast zodat de stoel erin past.
Dit weekend heb ik dit zelf verder afgewerkt.

Uiteraard zat er aan de linkerkant van de steun een rail met tandjes voor het verstellen van de bestuurdersstoel die er ooit opgezeten heeft. Ik heb de puntlassen waar deze mee vast zat uitgeboord en deze verwijderd en de boel vlakgeslepen.

Dit is nu het resultaat na montage van de stoelen:

De volgende stap wordt het zoeken naar twee stoelen die echt bij elkaar passen en bij de rest van mijn interieur. Mijn banken zijn namenlijk bruin. Maar voorlopig is dit al een stuk beter dan het versleten bankje wat er eerst inzat:

Ook wil ik nog kijken of ik in de toekomst het reservewiel (wat nu los achterin boven de motor ligt) rechtop kan zetten.