View Single Post
Old 30-12-2005, 17:57
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

Default Jetta '83 'Old school'

okee dan, de herintroductie van een oude bekende hierzo! Sinds een aantal weken is mijn broertje in het bezit van een jetta uit 83, een 1.3. Deze is eerder al bereden door gert, tommy en cabrio16v (bauke), voor zover ik weet. Mijn broertje heeft hem van bauke gekocht, maar omdat wij er samen veel mee bezig zijn, noem ik het voor het gemak maar even 'ons' project.

De jetta tot zover: het is dus een 1.3 waar ongeveer 2 jaar geleden door de toenmalige eigenaar Thom twee dubbele 36mm CBR carbs op zijn gebouwd. Het inlaatspruitstuk heeft Gert gebouwd. Deze carbs zorgen voor een flink verbruik (al zuipt een standaard 1.3 er ook flink op los!) van ongeveer 1:9/10. Verder trekt ie voor een 1.3 behoorlijk door en het geluid is echt onweerstaanbaar! Vanaf de motor loopt een rechte pijp met golf 3 einddemper.
De jetta ligt plat op zn buik dmv een supersport schroefset welke voor max naar beneden is gedraaid en achter nog ongeveer 5 cm over heeft. Het rijdt nog best wel comfortabel moet ik zeggen. Momenteel staat hij nog op 8j verbreed en verchroomd staal met 185-50 getrokken bandjes.
Interieur is weinig aan veranderd, alleen corrado voorstoelen + sleden voor een diepe en comfortabele zit.
Inmiddels is er van vwgolf1 een dakrek met ski's (heerlijk met dit weer ) gekocht en gemonteerd. Je moet de mensen eens zien kijken op de weg! Verder wordt er druk gewerkt aan een oldschool stickerverzameling voor op de achter zijramen. Op het achterraam staat in oud engelse letters in een boog 'Old school'. Daaronder zit het oo-zo-foute-hondje-met-knikkend-kopje op de hoedenplank geschroefd. We zijn dus druk op zoek naar oldschool-accessoires voor het zomerseizoen!
Voor de zomer wordt er hard gewerkt om de 8j 13inch allycats met 175-50 bandjes klaar te krijgen. Deze krijgen gepolijste randen en gouden harten. Moet goed komen! De vorderingen van de jetta zullen in dit topic te volgen zijn! Eerst maar even wat foto's, met en zonder dakrek.

Reply With Quote