Thread: Diesel in t2
View Single Post
Old 03-01-2006, 15:53
dekota dekota is offline
Forum Newbee

Default dieselende t2b

hallo,

leuk idee bij mijn gedwongen ombouw staat een 1.6benzine waterkoeler in een t2a.
nu heb ik een t2b en op termijn lijkt mij het ook een goed idee om op te bouwen op waterkoeling. Diesel? kan wel heb goede ervaringen met mijn t3 diesel gehad. koop als je voor betrouwbaar en eenvoudig gaat een 1.7 ky diesel op 1.9sdi misschien. 1.9tdi is leuk maar kost gewoon nog te veel 1.6td uit een t3 rijdt leuk alleen is dit een zorgekind wat betrouwbaarheid. tenzij je natuurlijk voor een revisieblok en turbo gaat. De bruikbare topsnelheid van een 1.6td was circa 110-115 voor de 1.7 is 100 goed te doen, maar dan is het ook echt op. 1.6td top 135 heb je nog wat over.

Nu heeft een t2a geen ophangpunten op de versnellingsbak en een t2b wel. Als je het huis van een dieselbak gebruikt verlies je deze ophangpunten. zal je alternatief voor moeten maken. rest moet redelijk eenvoudig over te bouwen zijn. In duitsland is een firma die de ombouw van t2a/b naar diesel ook doet er stond op het forum ergens een link naar deze site.

Jeroen
Reply With Quote