
15-01-2006, 12:25
|
 |
VW Addict
|
|
Join Date: May 2004
Posts: 573
|
|
Als je het letterlijk bij de letter van de wet wil gaan spelen moet je auto uitgerust zijn met alle delen zoals ze origineel erop zaten bij afgifte van het typegoedkeuring. Dat wil dus ook zeggen, originele remblokken, originele filters en ja ook het originele motorblok. Zo niet, voldoet je auto niet meer aan het typegoedkeuring.
In de praktijk is het gelukkig niet zo zwart wit. Op je kenteken staat bijv. niet je cylinderinhoud (bij oude types) maar wel het aantal cylinders. Dus als je bij 4 cylinders blijft, is er niet veel aan de hand. Houdt echter wel rekening met je remmen en ophanging. Want bij meer vermogen, moeten deze wel aangepast worden om gezeur met bijv. de verzekering te voorkomen.
Vandaar dat je bij de ombouw beter een dieselblok kunt nemen met een gelijk vermogen, dan hoef je niets aan te passen.
Golf 2 blok is met kleine aanpassingen makkelijk in een Golf 1 te zetten.
|