Heren, het is gelukt hoor, was achteraf een eitje. Je moet ff door hebben hoe het moet.
Er zijn maar 3 van de 20 klemmetjes gesneuveld. Voornamelijk omdat het plastic verduurd was.
Onderstaande foto: Langs die kant dus open wrikken, naar je toe.
Schroevendraaier erin, je kan nog een doek of dun plaatje tussen de schroevendraaier en je lak doen, dit ter bescherming. Ik had dat niet gedaan en er is ook niks beschadigd, ook geen deukjes. Was er wel beschadiging, dan was dat niet erg, want de auto wordt toch in zn geheel overgespoten.
En wrikken maar. De klemmetjes zitten redelijk ver uit elkaar. 10 klemmetjes per kant. Je moet gewoon door blijven wrikken, steeds een stukje opzij en opeens hoor je TAK en de eerste keer schrik je, maar dat is gewoon een klemmetje wat los schiet.
Begin achteraan, bij de achterklep en werk tot aan de bocht bij de voorruit. Daar stop je en dan begin je onderaan bij de voorruit tot aan de bocht boven bij de voorruit. En voila, hij is los.
Als dat los is kun je het rubber uit de gleuf wrikken/trekken, zie foto.
Zo zit dus het klemmetje vast.
Dit is zo een klemmetje.
