Thread: Formule 1 topic
View Single Post
Old 25-01-2006, 13:42
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Brazen

Montoya wil McLaren verlaten

Nu.nl

Uitgegeven: 25 januari 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 25 januari 2006 11:15

BARCELONA - McLaren-rijder Juan-Pablo Montoya staat open voor aanbiedingen van andere F1-teams. De Colombiaan wil graag bij het Britse team blijven, maar dan moet het team nu wel duidelijk maken dat er nog een toekomst is voor hem. Doen ze dat niet, dan trekt Montoya naar de concurrentie.

“Ik wil heel graag bij McLaren blijven want continuïteit is heel belangrijk. Maar het team moet dan wel eerst duidelijk laten zien dat ze me nog willen", waarschuwde Montoya in Auto Motor und Sport.

En de Colombiaan heeft duidelijk geen zin om te wachten op de beslissing van teambaas Ron Dennis.

"Als ik een aanbieding krijg van Ferrari, Renault of BMW dan mogen ze me bij McLaren van hun lijst schrappen".

De uitspraken van Montoya zijn natuurlijk een gevolg van het nieuws dat wereldkampioen Fernando Alonso in 2007 voor McLaren gaat rijden. Daardoor moet één van de huidige rijders opstappen. Insiders beweren dat McLaren liefst met vice-wereldkampioen Kimi Raïkkönen wil doorgaan, maar die heeft nog andere aanbiedingen (Ferrari en Toyota, red) en lijkt daarom geen haast te hebben om zijn contract bij McLaren te verlengen.

Montoya geeft nu op zijn beurt duidelijk aan geen tweede keus te willen zijn. En zijn uitspraken hebben hun effect niet gemist want BMW-sauber en Red Bull Racing zouden alvast contact met de Colombiaan hebben opgenomen.

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote