Toch maar eens een project topic maken, aangezien ik toch constant een beetje met de Golf bezig ben
Allereerst het begin:
Jeroen had een Golf gekocht en ik kon natuurlijk niet achterblijven. Dus naar Kosmeier geweest en daar rondgekeken... Wat zagen we daar: een witte Golf SC van 1981! Mijn instinct zei direct al dat dit een zeldzaam model was... Maar goed... die zou pas in 2006 (is het al...) belastingvrij worden, en ik had geen zin om wegenbealsting te gaan betalen... Bovendien ziet een Golf 1 met kleine achterlichtjes en een Tittentacho er veel klassieker en gewoon leuker uit
ff een foto van de witte SC:
Maar toen heb ik ff de rest van de Golfjes van Kosmeier bekeken en opeens trok een felgroene Golf m'n aandacht! Hij stond midden tussen het hoge onkruid en dat was best wel zielig om te zien... Ik vond de kleur meteen mooi, ondanks dat ie eigenlijk groen met bruin was...

Pluspunt was bovendien dat ie een 1300 motor ipv een 1100 had (witte SC). (Kosmeier had ook nog wel een mexicobeige 1500 automaat staan op dat moment, maar die kleur is niet mijn smaak... bruine bekleding evenmin)
Dus de keuze werd uiteindelijk gemaakt en de santosgroene Golf S ging richting Veendam, z'n nieuwe thuishaven
Fotootjes van achter het huis:
De voorkant van de Golf. De spatborden waren niet meer te redden
Het is moeilijk te zien, maar de achterwielranden waren compleet weg...
Het originele stuur

De teller staat hier op 04560, oftewel 104560...
Al snel werd met de restauratie begonnen
Wat is er aan plaatwerk vervangen:
*Wielranden achter binnen- en buitenkant
*Plaatwerk bij tankvulhals aan de binnenkant
*Stukje wielkuip rechtsachter in kofferbak
*Onderste gedeelte achterpaneel
*Beide dorpels aan de buitenkant
*Beide voorspatborden
*Voorste stukken van beide binnenschermen voor
*Onderste gedeelte voorfront
Ik ben vast nog wel iets vergeten... maar er is redelijk wat vervangen dus
De restauratie in vogelvlucht:
Hier zit ie alweer in de primer...
Terug van de spuiter...
Hier zitten de ruiten er alweer in... Jeroen (Moroder) staat op de achtergrond, samen met m'n vader
De kentekenplaathouder, met erachter de gasvulling
De Spucknapf die ik gekocht had erin...
In oktober is de Golf voor de keuring geweest bij de RDW en hij werd in één keer goedgekeurd

Wel jammer dat er een nieuw kenteken op zit, maar dat zijn nou eenmaal de regels
Donkere achterlichten erin gezet... Ik zit er echter over te denken om de originele weer terug te plaatsen
De recentste verandering is dat ik het Spucknapf stuur vervangen heb door een stuur van een Golf Sprinter. Minpuntje aan het stuur is dat het Personal logootje mist, maar die zal ik in de loop van de tijd wel ergens opscharrelen...
WORDT VERVOLGD!