View Single Post
  #3  
Old 28-01-2006, 16:26
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nope. Niemand, zelfs jij niet!


Weet je waarom niet? Omdat je het belangrijkste vergeet te melden: Wat voor een compressor ga je gebruiken?!

Verder concludeer ik uit je vragen dat je niet gehinderd word door enige kennis van zaken. Antwoorden heeft dan waarschijnlijk 0,0 uitwerking.

Maar goed:
Een G-lader word direct door de krukaspoelie met een riem aangedreven. Bij een G40 zijn dat 2 riemen, te vergelijken met een gewone V-snaar, maar dan langer.
Bij een G60 is het een multiriem.

Vanaf de dynamo een riem leggen die de compressor aandrijft lijkt me niet echt slim: De dynamo word door de krukaspoelie met een riem of multi-riem aangedreven, en om dan vervolgens vanaf de dynamo weer een volgend apparaat aan te drijven, levert extra arbeid op voor de aandrijving van de dynamo. Los van het feit dat je de dynamo gaat belasten, vind je standaard riempje t ook zekers niet leuk.

Waarom kijk je niet eens naar 'anderen' die al eens een G60 naar compressor ombouw hebben gedaan?

Bij een Golf blok zijn er zoveel dingen die aangedreven worden met riemen, d'r moet vast wel iets bij zitten dat jij kunt gebruiken:
- Dynamo
- Waterpomp
- Stuurbekrachtigingspomp
- Airco-compressor
- G-lader
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote