05-03-2004, 13:36
|
 |
VW Guru
|
|
|
|
Tellerklok Golf 2 16V
Ik heb dus de klok van Christiaan overgenomen en die is er voor mij in gezet, maar ik heb het gevoel dat ik nu ongeveer 20 km/h langzamer rijd dan de klok aangeeft. Echt bewijs heb ik niet (nog geen tijd gehad om het ff te testen) maar waar je 80 mag, rij ik 100 (ja okee, doe ik altijd wel maar ff ervan uitgaand dat ik achter iemand rij die zich WEL aan de snelheid houd  ), waar je 100 mag zit de teller bij mij al op 120 en ga zo maar door. Ook kon ik bij de vorige teller maar net 200 km/h op de klok krijgen bij zo'n 7000 toeren en nu rij ik 180 km/h bij amper 5000 toeren... lijkt me dus dat dit toch een verkeerde is, ik kan helaas niet naar de VDO code kijken want de oude klok ligt al ergens op een vuilnisbelt. Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of ik bijv. via de dealer nog kan achterhalen welke klok er in mijn autootje hoort? Ik begreep namelijk van vrienden dat er voor de 16V ook een stuk of wat verschillende gemaakt zijn en dat het dus aan de overbrenging ligt. Of weet iemand of ik deze klok nog zo aan kan passen dat ie wel de 'echte' snelheid aangeeft? Die andere klok klopte zeker want ik kreeg gister nog een bekeuring binnen met precies de snelheid die ik ook reed op dat moment dus daar is geen twijfel mogelijk. Wie oh wie...
|