1: trek je wiel eraf
2: haal je torsieasdeksel eraf
3: haal het rubber eraf
4: nu zie je de plaat en torsiestaaf in het midden
Maak op de torsieas en de plaat een kerfje met een dremel. Dit is je originele stand, torsieas tov plaat.
Krik de auto op zodat er geen spanning meer op de plaat staat, de plaat hangt als het goed is nou op het onderste eindpunt.
Teken de aandrijfas ook ff af, zo hoef je em laten niet meer uit te laten lijnen op de bank.
Trek de aandrijfas los..
Nu heb je een losse torsieplaat hangen in het onderste punt.. hoop ik
Pak een flinke schroevendraaier en zet die tussen de torsiePlaat en je chassisopvangpunt, Nu oppassen voor de handjes, laat de plaat rustig over het punt heen vallen, de resterende torsiespanning knalt er nu vanaf.
De plaat is nu vrij van torsiespanning, druk nu met je duim tegen de torsiestaaf en haal er iemand anders bij die de plaat los probeert te wrikken..
Als je de plaat los heb moet je ff kijken waar je kerfjes zitten en verstel ze dan bv. 2 tanden.
Installatie is het omgekeerde van verwijderen... suc6,
Misschien kan iemand me verbeteren of aanvullen.....
Martijn65
Aan de binnekant van de torsie staaf zitten volgensmij 40 tanden en aan de buitenkant 44 tanden. Als je je kever ongv 6cm wilt verlagen moet je aan de buitenkant bv 2 tanden verstellen. Je kunt ook binnenin 1 tand verstellen, je krijgt dan een nog verdere verlaging.