
10-03-2006, 12:42
|
No personal life
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
|
|
Quote:
Originally Posted by rogek
|
Nope, dat is de "extra-luchtschuif".
Zit bimetaalklepje in met elektrische verwarming.
Zorgt voor hoger stationair toerental bij koude motor. Gaat daarna langzaam dicht. Maar wordt niet geregeld. Bij warme motor geen functie/invloed (tenzij hij stuk is).
Heeft zowel NZ, 3F en PY (2 en 2f). Zit onder inlaatspruitstuk.
@Geert: offcieel heet die sensor volgens mij CO-potmeter oid.
Heb je de auto al bij een dealer laten uitlezen?
Het zou ook valse lucht kunnen zijn (een pakking/slang lek), of een kapotte lambdasonder. Hoe is het verbruik, en loopt de koude motor wel goed?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
|