
14-03-2006, 08:00
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
|
|
Als je per se zekerheid wil gecombineerd met betrouwbaarheid van de motor (hetzelfde?!) zou ik persoonlijk een 2l blok kopen en gaan (laten reviseren). Als je je bedenkt dat zo'n bus aardig aan het gewicht is, zou ik zeker wat meer vermogen/koppel willen dan wat een standaard 1600 kan bieden. Een 2l blok heeft dan ook minder te lijden.
Ja, je wilt geen gereviseerd blok, maar waarom niet? In principe vervang je dan alles wat vervangen moet worden, en heb je een bijna nieuw blok.
Ik heb zelf ook geen ervaring met reviseren, maar ik denk dat als je iemand kent/zoekt die je kan helpen om zo'n blok uit elkaar te trekken en op te bouwen, leer je meteen hoe zo'n blok in elkaar zit, en kan je in de toekomst met wat meer vertrouwen de weg op gaan...
|