16-03-2006, 23:54
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by martinus83
lambdasonde regelt toch je benzinetoevoer/mengsel? die is dan dus te rijk, door het signaal af te kappen krijgt hij mss minder/genoeg brandstof, niet teveel dus...
ik heb ook problemen met mn pl gehad, nu loopt hij goed maar had niet exact hetzelfde als jij..
hij loopt verder wel ok als hij fatsoenlijk loopt? niet het idee dat hij bij hogere toeren inhoud, ineens in stationair keldert ofzo voor het stoplicht?
|
Ik denk dat ik wel genoeg heb uitgelegd wat het probleem was
Kort samengevat: Auto loopt altijd als een speer, alleen als de auto WARM is (dus niet na een klein stukje, want dan wordt ie niet warm) en de auto staat een paar minuten en koelt een beetje af (van 100 naar 85 graden ofzo) Dan loopt ie ineens heel beroerd...kom niet eens vooruit, als zou ik willen. Lijkt alsof ie op 2 cylinders loopt (pruttelen dus, niet inhouden) Lambda eraf, loopt ie op noodprogramma als het gaat om benzine, en dan loopt ie wel goed. Als ie dan weer koud is, lambda er weer op, en niks aan de hand.
Dit is dus t probleem. ALLEEN na warme start. Al moet ik zeggen, t gaat alweer een tijdje goed......
|