View Single Post
Old 20-03-2006, 12:50
gdekoning's Avatar
gdekoning gdekoning is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by vwleusden
computer er ook uit flikkeren en een onsteking plaatsen met vacuumvervroeging. Verder een goede lange kelk op de carbs knallen voor een beetje koppel.

Het probleem doet zich al vanaf het begin voor. De auto heb ik in deze staat gekocht. De vorige eigenaar zei dat de carbs moesten worden afgesteld, en dat klopte ook. Maar zelfs na het laten afstellen liep de motor wel iets beter, maar het was nog niet zoals je zou willen. Vliegwiel, nokkenas drijfstangen en zuigers zijn inderdaad aangepast.
Ik ben nog niet zo erg thuis in dit soort werkzaamheden, maar ik zou met een beetje technische ondersteuning een eind komen. Een ontsteking met vacuumvervroeger, dat snap ik nog wel, maar de computer er uit halen is een ander onderwerp. Ik bedoel, zo makkelijk zal het toch niet zijn? Moeten er nog stekkerverbindingen worden veranderd? Of is het zo simpel als gewoon loskoppelen?
En wat doet dat met de toerenteller en zo??
Stationair loopt de motor tussen de 1200 en 2000 rpm.
Alles wat je wat lager wilt zetten, dan gaat het toerental richting de 500, en dan stopt de motor er mee.
Soms hoor ik ook een soort backfire geluid, maar niet constant.
Heeft iemand een idee hoe ik de Webers kan synchroniseren? Met vacuummeters? En welke stelschroeven moet je daarvoor verdraaien?
Reply With Quote