View Single Post
  #2  
Old 16-03-2004, 19:26
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Voor zover IK er kijk op heb:
Aan de binnenkant van het luchtfilter zit een temperatuur voelertje.
Vind het voelertje dat de temperatuur in het luchtfilter niet warm genoeg is, dan gaat het klepje een beetje open.
De bovenste slang gaat naar je inlaatspruitstuk,
de onderste bedient de 'defroster' klep (welke op de foto zichtbaar is: ronde dingetje).
Doordat de defrosterklep met het vacuum een beetje opent, pakt de motor dus niet alleen koude lucht, maar ook warme (rond het uitlaatspruitstuk) frisse lucht (geen uitlaatgas).

ALS het onderste slangetje los hangt is er nog niet meteen heibel in de tent, maar goed is t niet.

Volgende kan gebeuren:
1) defrosterklep word niet bedient, motor pakt dan altijd koude lucht. Is het koud EN VOCHTIG weer, dan zal de carburateur (let op niet bij een GTI) bevriezen: water slaat neer op het koude carburateur huis: de verdamping van de benzine zorgt namelijk voor een sterke afkoeling! Bij een GTI zal het mengsel misschien raar doen
2) ook vervelend, en waarschijnlijk bij je GTI het probleem: de lucht is te koud, dus gaat t ventieltje open (om de klep te bedienen), maar de klep zit niet aangesloten: Pakt ie valse lucht: HOPPA: mengsel verhouding scheef getrokken, weet ie helemaal niet meer hoe ie t heeft, en gaat kut lopen, raar doen, veel verbruiken, walmen en wat al niet meer zij
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote