View Single Post
Old 30-03-2006, 16:40
VWGolf1.6D VWGolf1.6D is offline
Forum Newbee

Red face Motor HEET, verwarming blaast bij hogesnelheden koude lucht.. HELP!!

Ik zit met het probleem dat mijn VW Golf II 1.6 Diesel zijn verwarming na een tijdje warme lucht te hebben gegeven koude lucht blaast, waarbij de motor themperatuur over het middelste streepje heen komt dicht bij het volgende streepje en niet veel verder gaat (maar ook niet terug).

Laatst hebben ze bij de garage de waterpomp met thermostaat vervangen en sinds dien is dit het geval. Ik begrijp niet hoe het komt de ventilator slaat ook niet meer aan.. Zou het kunnen zijn dat het (NIEUWE) thermostaat dicht blijft zitten waardoor het dus overdruk krijgt en het water eruit gooit? Ik denk ook dat het water gaat koken omdat ik al een paar keer weer water heb moeten toevoegen.Onderste slang van de radiator word wel een beetje warm. Lucht in de systeem heb ik ook al aan gedacht geprobeert eruit te halen maar dat is ook geen succes zijn geweest blijkt wel. Ik heb te horen gekregen dat ik de bovenste slang eraf moet halen en dan in de onderste slang knijpen tot het water er boven uit komt. Maar moet de motor dan draaien de verwarming op warm verwarming aan? Hoe controleer ik de radiator- ventilator op of die ook werkt?

Wie kan mij meer vertellen over mijn probleem en als het dus aan lucht ligt hoe kan ik het ontluchten en zo niet wat kan ik dan doen?

Vriendelijke Groeten,

Golfrijder
Reply With Quote