Hallo mensen,
nieuw hier en meteen een vraagje

! Ik heb mijn distributieriem vervangen, maar nu loopt de auto heel hoog stationair. Verder is het wel starten ---> lopen. Geen probleem, maar hij schiet meteen naar de 2000-2500 toeren

...
Voor de duidelijkheid, het gasklephuis is eraf geweest, het nokkenas ook, de uitlaat vanaf het spruitstuk en enkele slangetjes. Alles is naar mijn mening 100% goed terug gezet. De sensor die op het gasklephuis zit en registreerd wanneer het gaspedaal niet in wordt gedrukt was wel kapot en daar zit nog geen nieuwe op. Dit kan het echter niet zijn, want hij liep voor de riemvervanging als een tierelier

!
Valse lucht kan het naar mijn mening niet zijn, doordat hij daar juist beroerder (en dus minder toeren) van zou lopen... Ik heb de stationairschroef geprobeerd, maar die laat bar weinig effect zien.
Iemand een ideetje? Ik heb de timing volgens mij toch wel goed ---> poelie erop en gelijkzetten met dat tandwiel, nokkenas met dat puntje naar voren wijzen (tegen de rand van de kop zeg maar) en dan bij je versnellingsbak zo'n streepje opzoeken (die plug eruit halen).
Hij liep van tevoren dus wel gewoon goed en ik heb de stationairschroef gelaten zoals hij was (het huis is wel schoongemaakt en gepolijst

)
Alvast bedankt

! (search leverde vrijwel alleen resultaten op voor laag toerental en die stationairschroef, maar daar heb ik dus nu vrij weinig aan

)