Quote:
Originally Posted by arts06
Kun je mij vertellen of ik die riem zelf kan doen ?
Er staan toch merktekens op de pomp en het vliegwiel ?
of moet het speciaal afgesteld worden ?
|
Quote:
Originally Posted by millie
Het is zelf te doen.
Maar als het de eerste keer kun je het beter eff zien.
Het komt heel precies namelijk.
Van een golf 1300 ligt hij er in 30 min. erop.
Van een diesel is eff lastiger.
Alle troep eromheen demonteren.
Je moet alles op tijd zetten en op die stand houden.(krukas en nokas)
En dan is het de riem ontspannen en nieuwe spanrol en riem erop.
|
Hoi ook ff vraagje hier over. Val eigenlijk meteen ff met de deur in huis want 't is m'n 1ste posting hier
Ik heb wel vaker riemen bij allerlei auto type's vervangen maar nog niet eerder bij een diesel. Van wat ik met de zoekfunktie in het forum vond begreep ik dat het bij een diesel vrij nauw kwam bij de riem montage i.v.m. de pompafstelling? Of heb ik dat verkeerd begrepen en is die nadien nog apart bij te stellen?
Quote:
Originally Posted by millie
Dan krijg je hartkloppingen,en eff kort starten en meteen weer uit.
Als er niks raars klink,starten en gaan met die banaan.
|
LOL, als t raar klonk ben je neem ik aan al te laat (is tenminste mijn ervaring)
Ow ja, zal ff kort voorstellen

Ik ben Joop, 44 jr en sinds kort weer naar vw terug gestapt. Vroeger een echte kever fanaat, door gezinsuitbreiding/werk voor een tijd naar Ford (Sierra omvang e.d.) over gegaan en nu dus toch maar terug naar huis

d.m.v. een '89 Golf mk2 1.6D.
Heeft inmidels 500.000 op de klok. Vandaar dat ik de riem (en binnenkort waarschijnlijk ook de koppakking) eerst maar 's ff vervang, just to be sure
Ik post t.z.t. wel ff foto's van m'n nieuwe aanwinst zodra ik er echt goed mee aan de slag ga. Hij ziet er nu ook echt niet uit. Heeeeel veel body werk nodig qua niet bijgewerkte steenslag plekken (nu dus roest) op de originele witte lak, is verder niet door en mooi hard maar wordt dus een aardig project waar nog de nodige tijd in gaat zitten
Ook nog ideetjes zat op stapel. Mooie 7J et25 15inch RH velgen liggen al klaar. Ik wil er 195/45-15 op leggen (lekker plat), verlaging moet uiteraard ook nog maar ik doe eerst ff het motorische deel (riem, pakking etc,) en dan pas de rest.
Alvast bedankt voor de info,
Joop.