View Single Post
  #15  
Old 19-03-2004, 16:46
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Oja werkt een defroster klep (wat overigens iets heel anders is) altijd op vacuum??

Raar dan dat de meeste of met de hand worden omgezet (oudere auto's) of werken met bimetalen.....

Leuk dat je het steeds over carburateurs hebt.......daarin zit een venturi zoals je wellicht weet, daar treedt drukverlaging en versnelling van de lucht op, en daardoor daalt daar de temperatuur sterk.....gevolg: er KAN bevriezings verschijnselen optreden.

De reden dat men verwarmde lucht aan zuig is aan de ene kant om dit bevriezen van de venturie te voorkomen, maar aan de andere kant doet men het om te voorkomen dat de verstoven benzine gaat condenseren........

Nu komen deze twee verschijnselen bij een injectie motor nauwelijks voor omdat...er geen venturi inzit........ten tweede verstuif je de benzine op een andere manier dan dan met een sproeier in een carburateur......wel past men aanzuigen van warmere lucht toe om condensatie in het laatste deel van het aanzuigkanaal te voorkomen..., maar zelfs dat verlies word tegenwoordig vaak op andere wijze aangepast...door de electronica in de injectie sytemen, of door mechanische correctie bij mechanische injectie systemen...zoals extra luchtschuiven en warmdraai regelaars die het mengsel verrijken tijdens de warmdraai fase van de motor.

Een diesel is een heel ander verhaal ;-))
Reply With Quote