View Single Post
Old 03-04-2006, 13:16
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by ralphey
Sorry. domdomdom was in de war met het forum van golf@cabrio.com, hier komt in een kader het type auto van de schrijver te staan...

Het gaat dus om een Golf3 cabrio uit '95 met een AAM motor, oftewel 1.8L/55KW

Een van de grote verschillen tussen de 1.8L/55kw en 1.8L/66kw is het uitlaatspruitstuk.

Een van mijn vragen is dus of deze uitwisselbaar zijn.

m.vr.gr. Ralph

Ik heb zelf een Golf IV Cabrio ook met een AAM 1.8l/55kw motor.
Ik heb er sinds vorig jaar al een andere uitlaat onder zitten.
Vanaf achter de kat rond 63mm geheel RVS.

Nu ben ik op duitse forums al aan het zoeken geweest voor dezelfde kwestie en er zijn wel mogelijkheden om het spruitstuk van andere motortypes erop te zetten en pas te krijgen.
Ik ben er nog niet helemaal uit maar op die duitse forums staat er genoeg info over en zijn er gasten die ook al bezig zijn om iets meer pit uit hun AAM motor te halen.

Feit is dat er in het uitlaatspruitstuk van de AAM,een vernauwing of een bus zit die het toerental flink afknijpt.Zodra je dus hier met een ander spruitstuk aan de gang gaat (en ook nog wat andere dingen) dan zijn er dus wel mogelijkheden,maar verwacht geen wonderen want als je dat wilt zul je met een ander type motorblok aan de slag moeten........

Ik ga er binnenkort mee verder..........de cabrio is nu onze daily ride en we hebben er net 2 Golfjes mk1 bijgekocht.
Zodra ik de ene ervan klaar heb kan ik weer verder "prutsen" met de cabrio..........

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote