19-04-2006, 07:48
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
daarom zeg ik, laat de mensen die het niet vertrouwens naar een onafhankelijk keurder gaan. Echter veel mensen zullen dit niet doen omdat het de zaak onnodig ingewikkeld maakt en omdat ze denken dat ze dan duurder uit zijn.
Op het gebied van auto's autohandel en autokeuringen kan in Nederland sowieso veel worden verbeterd. Als je ziet hoeveel sjacheraars er in Nederland zitten vergeleken met de landen om ons heen vraag je je toch af hoe dat komt. Nederlanders zijn nou eenmaal mensen die kennelijk graag opgelicht worden omdat ze altijd op het goedkoopst afgaan. goedkoop is bij auto's bijna altijd duurkoop en dan komt boontje om zijn loontje.
Mijn ervaring met andere landen is voornamelijk gestoeld op Zweden, waar oa een onafhankelijke keuring is. De mensen daar zijn zo conservatief dat ik er eigenlijk nog nooit een onafhankelijke autohandelaar/sjacheraar heb gezien omdat niemand het riscio neemt om daar een auto te kopen, zelfs prive je auto verkopen is daar zeer lastig. Maar daarentegen kom je bij de volvo-dealer gerust een ingeruilde 89ér 240 tegen in de showroom.
Het zit dus naar mijn mening ook voor een groot gedeelte in de aard van het volk, als ze opgelicht willen worden zijn er altijd wel mensen die dat willen doen. En ik denk dat het voorstel voor onafhankelijke keuringsstations voor Nederland niet de beste oplossing is en een hoop meer tijd, geld en moeite gaat kosten.
|