
19-04-2006, 22:42
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
|
|
Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
is maar een mogelijkheid. omdat je zegt dat ie slecht start, daarna weer goed en als ie een min of 5 heeft stilgestaan weer slecht start.
over de pomptiming: is het een sdi dan?? want bij een groot deel vd tdi's zijn het pompverstuivers, dan zit het probleem wsl in het motormanagement. maar ben (spijtig genoeg) geen specialist 
|
SDI of TDI maakt in veel gevallen niet uit deze zijn allebei als verdelerpomp(VP) en als pompverstuiver(PD) geleverd. en om het nog ingewikkelder te maken, bij sommige modelen beide
Laat ik wel eerlijk zeggen dat ik niet weet om wat voor TDI het gaat bij AZRAIL.
Golf 3 allemaal verdelerpomp.
Golf 4 zowel pompverstuiver als verdelerpomp.
Bij pompverstuivers is het idd anders kwa inspuitmoment, daar gaat het om het gemakkelijk te zeggen door een extra nok op de nokkenas
Edit: effe zoeken gaat om een Golf 4 TDI motorcode ALH, een verdelerpomp dus.
Zou in dat geval dan toch je pomptiming zonodig laten bijstellen, mocht deze ver boven of ver onder de grens staan. Als je iemand kent met vagcom is prima zelf te doen.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
|