03-05-2006, 11:02
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Stijn
Een JH of een PG (G60 dus) zijn dezelfde basisblokken en slechts op enkele zeer kleine punten van elkaar te onderscheiden(bijvoorbeeld aanwezigheid bevestigingspunt knocksensor). Alle andere bevestigingspunten zijn aanwezig en dus zijn alle onderdelen uitwisselbaar. Het grote voordeel is (behalve de al genoemde appel-en-een-ei prijs van een kaal G60 blok) dat je meteen klaar bent voor boost (compressieverhouding ca 8,5:1)
Onderdelen: overal te krijgen, maar koppakking en bouten zou ik gewoon bij VW halen en dan voor wat betreft de pakking de stalen (G60 versie).
|
ik snap dat de G60 speciaal gebouwd is voor druk. maar de JH heef ook 1:8,5 compressie.
zit het werkelijke verschil dan in de gebruikte zuigers, krukas enz ??
ik ben inmiddels overtuigd dat het een PG moet worden, en twijfel nu even over digifant/K-jet.
het liefst k-jet want dat is de echte old skool maar als het goedkoper/makkelijker is met een digifant, tja soms moet je consessies doen.
ik heb op doppel-wobber heel wat nuttige info gevonden maar waar kan ik evt nog meer info vinden over K-jet en Digifant ??
engels/duits/frans en spaans is geen probleem, neederlants oferigens ookniet 
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
|