
03-05-2006, 15:34
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Also known as 'header'
Te hoge uitlaatgas temperaturen komen meestal door een te arm mengsel. Door het mengsel te verrijken, 'koelt' het teveel aan brandstof de motor. Daarmee stijgt het percentage CO in de uitlaatgassen echter wel, en dat is dus niet fijn.
Een beetje uitlaat van een beetje opgefokt blok wordt vanzelf roodgloeiend..
Hoe beter de afvoer (met facher/spagetti/header) hoe kleiner de kans dat de uitlaat oplicht. Bij een minder gunstige stroming, wordt de boel al snel heet:
Deze staat al rood gloeiend als ie amper boven stationair staat te draaien (1500 rpm)
Het spruitstuk wat je nu hebt ziet er niet heel ongunstig uit. Een 'echte' facher kan helpen, maar of het veel zal uitmaken? 
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|