eindelijk tijd om het topic ff te updaten:
heb twee weken vrij genomen van me werk zodat ik in een keer de gti motor in mijn auto kan zetten. heb vorige week eerst de auto uit elkaar gehaald en zou in eerste instantie alle pakkingen en keerringen vervangen van de motor maar toen ik de kop eraf trok bleek het allemaal een beetje tegen te vallen. er zit een flinke stootrand in de cilinders en de cilinderwanden waren ook spiegelend wat betekent dat de motor flink versleten is. daarom heb ik besloten om de kop en het blok naar een revisiebedrijf te brengen om deze op te laten knappen. zij hebben de cilinders geboord en overmaatse zuigers gemonteerd en de krukas gepolijst.
de kop is gevlakt en de kleppen geslepen en de klepgeleiders van de uitlaatkleppen vervangen(deze waren heel ruim)
eerst is wat foto's:

hier de donor op de brug met inmiddels de motor en bak eruit

de motor volledig uit elkaar op de werkbank

op deze foto is goed te zien hoe smerig de motor was(dit nadat de motor geflusht was!!) en ook is goed te zien dat de hoongroeven volledig weggesleten zijn

de gereinigde kop met daarachter de kleppen + veren en nokkenas en rechts op de foto nog net een glimp van de zuigers

heb in de loop van de week mijn bestelde spaghetti spruitstuk en katvervanger binnengekregen

de gevlakte kop met de ingeslepen kleppen

het motorblok met zicht op de nieuwe zuigers

de kop weer op het onderblok

de spruitstukken , de distributie en bak weer gemonteerd

en van de voorkant.
heb ontzettend veel nieuwe onderdelen gemonteerd. onder andere de oliepomp, waterpomp, distributietandwielen, waterpijp en verder alle pakkingen en keerringen
voor zover deze update heel binnenkort(waarschijnlijk morgen) zal de motor ingebouwd worden en volgen er meer foto's
gr gary