View Single Post
  #1  
Old 09-05-2006, 10:40
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default Autotech Power Module for KE-Jetronic VWs ? werkt dit ?

Ik kwam dit tegen na een beetje surfen. Daar heb ik een aantal vraagjes over.

http://www.autotech.com/prod_engine_pwrmod.htm

Werkt dit echt ?
Rijdt iemand hier al mee ?


Het klopt namelijk wel dat de lambda waarde/ RFA op 1 ( 14,7:1 ) wordt gehouden door de standaard computer. Stoichiometric is dus eigenlijk te arm.
Maar hierdoor krijgt de auto eigenlijk teveel lucht en te weinig brandstof. Zie plaatje





12,5 :1 dus ( 12,5/14,7= 0,85 ) 0,8 tot 0,95 zou beter zijn voor meer vermogen

Zou dit dan ook merkbaar zijn ?
Lijkt me wel toch ! dan is de pl dus ook te chippen lijkt mij !

Of wordt de lambdawaardes niet gebruikt met vollast en spuit die al maximaal in ?

Of zijn de metingen met een narrowband lambda sensor niet secuur genoeg voor dit soort ongein ?
Er zal wel een aantal voltage zijn dat de sensor afgeeft na het bereiken van een RFA van 14,7:1.
Is in dat apparaatje dan geprogrammeerd dat die bij het voltage dat hoort bij de waarde 0,85 zijn RFA behoudt ?

Zonde van je geld of werkt dit ?
Reply With Quote