
24-05-2006, 12:21
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
neej, das een apparaat om plaatstaal te bewerken
twee wielen, een grote en een kleine die boven elkaar zitten
je steekt de plaat ertussen en rolt de plaat voor en achteruit tussen die wielen
doordat de twee wielen ongelijk van grootte zijn krijg je een kromming in t staal. afhankelijk van de afstand van die twee wielen tot mekaar kan je de druk op de plaat varieren. hierdoor krijg je een grote of kleine kromming.
tis geen complex apparaat, maar ze zijn wel erg duur
vooral de wielen schijnen erg prijzig te zijn, dus als iemand me kan vertellen waarom? miss doordat er een bepaald gehard staal ofzo wordt gebruikt? of amdat ze erg sterke agers moeten hebben? k weet t niet
|
je moet toch net met een hamer "vorm" (deuken) slaan int staal op een zak zand..
en dan de deuken strakrollen met het engelse wiel, indd ook de kromming goed krijgen...
op classica essen stonden er best veel te koop...
zo rond de 2000 euro..
setje wielen kost 500 euro (geloof ik)..
wil je r zelf 1 gaan maken? tis een hele kunst om er goed mee tekunnen werken, en tis vooral bedoeld voor plaatwerk wat niet meer te krijgen is..
(fridolin?, geloof dat ruud r ook 1 heeft)
en ik neem aan dat jij geen auto hebt waar geen plaatwerk meer van te krijgen is, dus de grote vraag is waarvoor ga je t gebruiken?
en indd jij start en reageert echt op iedere topic die ik tegenkom....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller 
|
|