ingevoerd of niet, zou mij niet veel uitmaken...
leuk dat t op de papieren staat dat ie origineel NL is, maar wat koop je dr voor?
in belgie en duitsland zijn de eisen voor keuring veel strenger dan hier, en iedere verandering heeft een certificaat nodig. dus ik denk eigenlijk dat de auto's uit die landen in een betere staat zijn dan de in nederland aangeboden auto's (gemiddeld gezien dan he!)
hoeveel eigenaren een auto heeft gehad zou me meer interesseren eigenlijk. veel verschillende rijstijlen zijn ook niet echt super voor de auto. maar, controleer die eens... k bedoel, de auto van mijn pa wordt ook door drie volledig verschillende rijders gebruikt.
k beoordeel de waarde van een auto eigenlijk meer aan onderhoudshistorie en de staat van de auto.
wat ik soms doe is gewoon een afspraak maken met iemand, en dan n weekje van te voren al effe voorbij gaan zonder aan te kondigen. zo kan je een beetje zien hoe de auto onderhouden en verzorgd wordt. op de dag dat je je zelf hebt aangekondigd staat de auto natuurlijk altijd heel mooi glimmend en gepoetst in de garage
de eigenaar zelf zegt eigenlijk ook best veel over de auto. kijk hoe ie zich gedraagd en hoe ie over de auto praat. ik praat altijd erg enthousiast en met liefde over mijn auto's omdat ik dr ook helemaal gek op ben. praat iemand over zijn auto als een stuk oud blik, dan weet je denk k wel hoe ie ermee om is gegaan. koude motor en trappen, slecht wassen, roken in de auto, deuren tegen paaltjes opensmijten, stoeprandjes meepakken, over drempels heen vliegen...etc