15-06-2006, 12:19
|
 |
T2 Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Jodocus
Voor zekerheid maar even voor de onduidelijkheid: het schijnt zo te zijn dat de bussen niet altijd op eenzelfde manier op het kentekenbewijs staan vermeld. Op ons bewijs staat bijvoorbeeld: volkswagen 2 / 23. Dan lijkt het me duidelijk dat het gaat om een T2 en wel van het type kombi. Maar wat als er staat volkswagen 2, vallen hier dan alleen T2's onder of ook T3's bijvoorbeeld?
|
Dat is inderdaad het probleem. Bij auto's die nieuw zijn ingeveord (en dus altijd een NL kenteken hebben gehad) zit er een systeem in de type aanduiding. Daar kun je wel redelijk op bouwen denk ik. Is in de loop der jaren wel wat veranderd maar door de boot heen is het wel duidelijk of het wel of niet over een T2 gaat.
Problemen zitten in:
- geïmporteerde bussen. De type aanduiding die op je kenteken bewijs staat is afhankelijk van de windrichting die dag
- andere VW's met vergelijkbare type aanduidingen: T1 (zit waarschijnlijk overlap in met eerste T2's), T3, LT
T1: heeft vergelijkbare type aanduiding als T2
T3: gebruikt (als het goed is) alleen typ 24 voor pickups en typ 25 voor busachtige modellen
LT: gebruikt typ 28 (T2's kunnen deze type aanduiding ook hebben in het geval van een 7-zitter)
Het mooiste is gewoon kijken naar het chassisnummer. Dan weet je zeker over wat voor auto je praat.
|