View Single Post
  #33  
Old 01-07-2006, 13:52
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

De eerste kinderziektes beginnen te komen.....

bij 2500 rpm hoor ik lichtelijk de drijfstanglagers, deze zijn geheel nieuw.

De dynamo heeft een schurend lager, dat vind ik minder ernstig.

Ik heb de monteur gebeld die de motor in elkaar heeft gezet, en hij vertelde me dat hij vond dat de motor ietwat rauw aanvoelde. Hij wilde zijn conclusie afwachten totdat de motor ingereden zou zijn en dan kijken of er daadwerkelijk wat aan de hand was.

Ik heb het geluk dat diegene die mijn motor inelkaar heeft gestoken geen onbekende is in het rallysprint wereldje, en dat hij daarbij ook vaker in contact is geweest met deze firma.

Hij heeft duidelijk een boen-beurt nodig, beter nog een nieuwe laklaag. Overal steenslag-putjes, en erger nog, op een der dorpels heeft de roestduivel lichtelijk toegeslagen. het is nog maar een beetje, altijd gedacht dat hij roestvrij was bij de dorpels.....

maar goed, na het vuil weggepoetst te hebben , toch maar uit verveling wat plaatjes geschoten.

De Sebrings hebben ook een nieuwe laklaag nodig, niet meer schoon te krijgen!
Hij rijdt aardig goed, je voelt dat er potentie in zit.

Nog bij de monteur geweest die de motor in elkaar heeft geschroefd, hij heeft de motor beluisterd en met de auto gereden.

Hij constateerde dat er inderdaad een heel lichte rammel van de drijfstanglagers inzit, rond de 2700 rpm, maar dit was zeker niet erger geworden als net na montage.

Hij heeft met monteren ook de krukas bekeken en niks kunnen ontdekken van slijtsporen etc. De speling zal dus in de 0.01 mm zitten.
Hij vertelde ook dat ze dat bij sprint en rallyemotoren ook doen, zodat er een betere smering van de drijfstang(lagers) door ontstaat.

Toch goed dat ik het hoorde, als het erger zou worden kan ik dit wel tijdig herkennen!

Dus in feite niks om bang voor te zijn! Kon hem ondertussen rustig doorrijden tot de 4000 rpm zonder heftige belasting, no problem....

Me is weer happy!
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote