09-07-2006, 12:21
|
VW Guru
|
|
|
|
Drijfstanglagers vervangen, tips?
Golf 2 GTI 16V (PL) 1988
Na een bezoekje aan de garage (voor afstellen motor) kwam de monteur met de mededeling dat hij lagers hoorde in de motor. Nadat hij het CO iets hoger had gezet en het verder niet voor elkaar kreeg de auto beter af te stellen ben ik 80 euro lichter weer weggereden.
De auto loopt sindsdien voor geen meter. De toeren schommelen om de 1000 heen in stationair en hij valt bijna uit. Als ik wil wegrijden dan rolt hij stevig pruttelend iets vooruit totdat ik mn gas bijna volledig intrap en dan schiet hij ineens volle kracht vooruit. Soms bij het starten draait de motor steeds met moeite een paar keer een slagje en op een gegeven moment slaat hij aan.
Het lijkt erop of de motor moeite heeft om rond te draaien.
Nou zei een vriend van me dat van de lagers in de motor de drijfstanglagers 9 van de 10 keer versleten zijn en niet de krukaslagers. Ik wilde dus om te beginnen deze vervangen ook omdat dat nog niet zo duur is.
Mijn vraag is tweedelig:
Kan iemand me bruikbare tips geven voor dit klusje, waar moet ik op letten e.d.
En ten tweede, heeft iemand andere ideeën voor het oplossen van dit probleem of hoe ik kan zien als straks de carterpan eraf is waar het aan kan liggen. Krukaslagers vervang ik liever alleen als echt noodzakelijk is...
Bedankt alvast voor alle input, gratefully noted!!
|