View Single Post
  #2  
Old 09-07-2006, 14:38
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Golf 2 GTI 16V (PL) 1988

Na een bezoekje aan de garage (voor afstellen motor) kwam de monteur met de mededeling dat hij lagers hoorde in de motor. Nadat hij het CO iets hoger had gezet en het verder niet voor elkaar kreeg de auto beter af te stellen ben ik 80 euro lichter weer weggereden.

De auto loopt sindsdien voor geen meter. De toeren schommelen om de 1000 heen in stationair en hij valt bijna uit. Als ik wil wegrijden dan rolt hij stevig pruttelend iets vooruit totdat ik mn gas bijna volledig intrap en dan schiet hij ineens volle kracht vooruit. Soms bij het starten draait de motor steeds met moeite een paar keer een slagje en op een gegeven moment slaat hij aan.
Het lijkt erop of de motor moeite heeft om rond te draaien.

Nou zei een vriend van me dat van de lagers in de motor de drijfstanglagers 9 van de 10 keer versleten zijn en niet de krukaslagers. Ik wilde dus om te beginnen deze vervangen ook omdat dat nog niet zo duur is.

Mijn vraag is tweedelig:
Kan iemand me bruikbare tips geven voor dit klusje, waar moet ik op letten e.d.
En ten tweede, heeft iemand andere ideeën voor het oplossen van dit probleem of hoe ik kan zien als straks de carterpan eraf is waar het aan kan liggen. Krukaslagers vervang ik liever alleen als echt noodzakelijk is...


Bedankt alvast voor alle input, gratefully noted!!




Welke lagers hoorde die monteur dan?? Ik vind het nogal een algemene opmerking: ik hoor lagers....ja me zuster, dat kan net zo goed betekenen dat ie een lager van bijv de tussenas hoor

Drijfstanglagers kun je stationair en onbelast draaiend echt niet vaststellen, die hoor je veel eerder onder belasting, als je accelereerd of zo...

Bovendien kun je "niet zomaar" even wat lagers halen en er in proppen, want weet je bijvoorbeeld welke ondermaat lagers je moet hebben?? Ook de kruktappen slijten enigszins, en dan heeft het plaatsen van zeg maar de standaard maat lagers geen enkele nut, want de speling blijft dan even goed...

Wat het slecht lopen aangaat denk ik dat "de monteur" er gewoon een zootje van gemaakt heeft, zomaar even CO afstellen is lastig, dat moet je doen na o.a het vervangen van het luchtfilter en het "perfect"afstellen van de ontsteking...anders is het zonde geld
Reply With Quote